Privacyverklaring
Gasthuis Millingen aan de Rijn neemt de beveiliging en bescherming van persoonsgegevens serieus, ook als het gaat om sollicitanten. Wij gaan vertrouwelijk en zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens en houden ons vanzelfsprekend aan de geldende privacywetgeving.
1. Voor wie is deze verklaring bedoeld?
Deze verklaring is bedoeld voor iedereen die deelneemt aan de wervings- en selectieactiviteiten van Gasthuis Millingen aan de Rijn, inclusief diegenen die zich aanmelden voor een leer-werktraject, stagiaires, vrijwilligers en bezoekers van wervingsdagen. Gasthuis Millingen aan de Rijn is gevestigd te Millingen aan de Rijn en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer [41055407].
2. Waarom verzamelen wij jouw gegevens?
Wanneer je solliciteert op een vacature of contact met ons opneemt over een vacature, verzamelen wij jouw persoonsgegevens, zoals:
- Naam
- Adres
- E-mailadres
- Telefoonnummer
- De gegevens die op jouw CV staan, zoals arbeidsverleden en opleiding.
3. Waarvoor gebruiken wij jouw gegevens?
Wij gebruiken jouw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden:
- Het vergelijken van jouw gegevens met actuele vacatures.
- Het opnemen van contact en plannen van een sollicitatiegesprek.
- Het informeren van verschillende afdelingen binnen Gasthuis Millingen aan de Rijn om te zien of er een geschikte plek voor je is.
- Het op de hoogte houden van nieuwe vacatures, als je hebt aangegeven dat je dat graag wilt.
- Het screenen door middel van gerichte zoekacties op sociale profielen of jobboards.
4. Wanneer mogen wij jouw gegevens verwerken?
Wij mogen jouw gegevens alleen verwerken als dit is toegestaan op basis van de privacywet. Jouw sollicitatiegegevens worden verwerkt in de volgende gevallen:
- Je hebt ons per e-mail toestemming gegeven.
- Het is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst.
- Wanneer de wet ons daartoe verplicht.
- Ter behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Gasthuis Millingen aan de Rijn.
5. Kan je jouw toestemming intrekken?
Je kunt jouw toestemming voor het verwerken van jouw persoonsgegevens intrekken door een e-mail te sturen naar [Vul hier het e-mailadres in]. Let op: het intrekken van de toestemming heeft geen terugwerkende kracht. Alle verwerkingen die al hebben plaatsgevonden, blijven bestaan.
6. Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?
Wij bewaren jouw gegevens tijdens de wervings- en selectieprocedure. Je kunt zelf de bewaartermijn kiezen en deze later aanpassen in het kandidaatportaal:
- Tot 4 weken na afronding van de procedure.
- Tot 1 jaar na afronding van de procedure.
7. Hoe beveiligen wij jouw gegevens?
Wij hebben maatregelen genomen om jouw persoonsgegevens goed te beveiligen tegen verlies of diefstal. Ook zorgen wij ervoor dat jouw gegevens alleen worden ingezien en gebruikt door personen die hiervoor specifiek toegang hebben gekregen. Al onze medewerkers zijn verplicht tot geheimhouding.
8. Met wie delen wij jouw gegevens?
Jouw sollicitatiegegevens delen wij niet met andere organisaties, tenzij jij hiervoor uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven. Zodra jouw sollicitatie bij ons binnenkomt, wordt deze gescreend en vervolgens doorgestuurd naar de betreffende vacaturehouder voor beoordeling. Wij delen jouw gegevens ook met specifieke afdelingen of teamvertegenwoordigers om jou te helpen bij het vinden van een passende werkplek.
9. Welke gegevens kan je zelf beheren?
Je kunt jouw ingevoerde gegevens digitaal inzien en aanpassen in het kandidatenportaal. Daarnaast heb je de mogelijkheid om:
- De bewaartermijn van jouw gegevens te verlengen.
- Jouw sollicitatie in te trekken.
- Jouw profiel te verwijderen.
10. Wat zijn jouw rechten?
Je hebt altijd recht op:
- Inzage in de gegevens die wij van jou verwerken.
- Correctie van jouw gegevens.
- Verwijdering van jouw gegevens.
- Beperking van de verwerking van jouw gegevens, bijvoorbeeld tijdens het wachten op een beoordeling van een verzoek.
- Bezwaar tegen de verwerking van jouw gegevens.
- Overdracht van jouw gegevens aan een andere organisatie.
11. Hoe kan je gebruik maken van jouw rechten?
Als je gebruik wilt maken van een van de bovengenoemde privacyrechten, kun je contact met ons opnemen via [Vul hier het e-mailadres in]. We zullen jouw vraag of verzoek zo snel mogelijk en in ieder geval binnen vier weken beantwoorden. Mocht het meer tijd vergen, dan zullen wij je hierover binnen vier weken informeren.
12. Waar kan je terecht met vragen en klachten?
Heb je vragen of wil je een beroep doen op jouw privacyrechten, dan kun je contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar [info@gasthuismillingen.nl].
Indien je een klacht hebt over de manier waarop wij met jouw persoonsgegevens omgaan, kun je contact opnemen met onze functionaris gegevensbescherming via [Vul hier het e-mailadres in]. Kom je er samen met ons niet uit, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens via www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.
13. Wijzigingen in de privacyverklaring
Gasthuis Millingen aan de Rijn behoudt zich het recht voor om deze verklaring aan te passen. We raden je aan om deze verklaring regelmatig te raadplegen op onze website: https://www.gasthuismillingen.nl/statuten-en-reglement/
Deze verklaring is van kracht vanaf [20 december 2024]